01 oktober 2005

+Middag -Fint väder

Idag var vi bjudna på middag hos barnens faddrar. En familj vi träffar allt för sällan, det måste vi ta tag i. Dels så trivs barnen väldigt bra ihop och vi vuxna trivs i varandras sällskap. Har saknat att umgås med dem. Vi fick älgköttsgryta med jasminris och sallad och chokladflödeskaka till efterätt (men i receptet hon hade hette den Kusin Lisas Djävulskaka) och oj vad gott det var, farligt gott!

Idag hade jag hoppats på fint promenadväder på morgonen, vaknade vid 6-tiden och tittade ut och då var vädret helt ok, somnade om och tänkte "bra då kan jag ta en promenad innan frukosten" men när jag sen vaknade en timme senare vräkte regnet ner. Bläää, det fick bli att vara hemma och jobba istället. Hur lätt det nu är, barnen fattar ju inte att mamma inte kan hjälpa till med allt när hon sitter och korrläser en hel bunt med dokumentation (straffarbete). Efter att vi kommit hem från middagen bestämde jag mig för att ta min promenad trots allt (lite dåligt samvete fick jag ju av den goda kakan) och ute duggade det bara men halvvägs genom stadsrundan (som är 6,6 km) började det vräka ner och jag blev BLÖT!

Stadsrundan är lite farlig på lördagar för den kan få mig riktigt deppig, dels lyssnar jag på musik som kan försätta mig i det tillståndet eller så ser jag alla glada människor som är på väg ut för att svänga sina lurviga på ett dansgolv. Jag vill ju jag oxå. Saknar någon att gå ut med och blir deppig. Inte blir kvällen roligare av att sambon spelar WoW och ICQ/MSN listan lyser röd av alla som är offline. Nä blä, känns som jag är på väg in i en depperiod igen. Får börja gå på dansarobics så får jag i alla fall dansa lite. Min chef gjorde mig nervös idag när hon ringde och sa "Men det är ju Dark Angelpremiär idag, jag läste annonsen i tidningen" Faan tänkte jag, att de ställde in var ju tråkigt nog men att det nu skulle bli av och jag inte hade någon att gå med skulle ju vara än värre. Men sen skickade hon ett mail och sa att hon nog hade sett annonsen i ett gammalt nummer av Annonstidningen och jag blev lättad. Så nu hoppas jag att det stämde och att det inte var något idag för då går jag nog rejält i deppmode. Annars hade det varit jäkligt kul att gå på Caliente, Latinsk afton på Kafelino men men som sagt jag har ju ingen att gå med.

Hmm idag har OÄF:arna roat sig, av någon underlig anledning valde många att gå in på en viss traderaauktion och tokladda om sidan så att auktionen nu har över 4000 besök. Undra vad auktionsinnehavaren skall tro i morgon bitti.

Inga kommentarer: