10 oktober 2005

+Motion -Moral

Igår kom jag iväg på mitt andra Body Pumppass och det var precis lika kul men jobbigt som jag mindes det från första passet. Men det känns skönt när det är över :-) Var lite stel i benen när jag kom hem så jag tog dessutom en rask promenad på 20 minuter vilket faktiskt hjälpte. Idag var jag på spinning, passet skulle vara 45 minuter och sen 10 minuter stretch men det blev 55 min och 5 minuter stretch. Jag var helt död efteråt! Gud så jobbigt det är med spinning men det är ganska kul ändå. Men inköp av spinningbrallor och spinningskor står högt på listan just nu. Kommer fortsätta med båda aktiviteterna.

Var är min moral på väg?, jag som aldrig piratkopierar ex. musik. Idag fick jag "låna" lite gamla Kentlåtar av en kompis som snällt slängde över dem på min dator. Får väl försvara mig med att jag faktiskt har beställt skivorna och de borde landa i min brevlåda här hemma vilken dag som helst. Hoppas jag nu slipper Antipiratbyrån efter mig. Jag upptäckte ju inte Kent före Vapen & Ammunition kom eftersom jag tidigare totalt vägrat lyssna på dem då de betedde sig så jävla svinigt när de spelade på LuRF 1996 (där jag jobbade med att bla mixa ljud). Men så sommaren 2002 så spelades det Kent på radion och jag upptäckte (utan att veta vilka det var) att jag satt och trallade med i låtarna och gillade det. Var tvungen att lyssna på mellansnacket på någon av musikkanalerna en dag och upptäckte till min stora fasa att det var ju mitt hatband Kent som gjort de sköna låtarna. Skrik och panik, hur gör man nu? Jag kan ju inte köpa en Kentskiva. Det slutade med att jag önskade mig den i julklapp :-) Sen kom Du & jag döden i år och den fick jag i födelsedagspresent. Men nu har jag gett vika, jag har insett att jag gillar Kent så då måste jag ju bara lyssna på de gamla skivorna oxå som jag knappt hört ett spår från. Sagt och gjort beställde jag allihopa (nästan i alla fall, samtliga fullängds CD) :-) Men i väntan på att de skall komma "lånade" jag alltså Hagnesta Hill och B-sidor från en kompis. Och sen väntar jag spänt på EP:n som skall komma i november. För er som inte upptäckt Kent så rekommenderar jag lite lyssning. Ett litet tack till nogge som fick mig att dels önska mig Du & jag döden men som oxå tjatade på mig att jag borde lyssna på de äldre skivorna oxå. Du har rätt, Kent rules! :-)

Inga kommentarer: