11 april 2007

Bloggkommentarer

Läste hos rigg om hur bloggkommentarer kan lyfta ett inlägg. Och visst är det så. Precis som avsaknaden av kommentarsmöjlighet eller för hårt modererade kommentarer kan döda intresset för en blogg. Förr läste jag lite då och då Karolina Lassbos blogg men nu utan kommentarer finner jag inget som helt nöje att läsa hennes postningar. Fast det är klart nu för tiden skriver hon rätt trist också, det går bara runt runt runt och det mesta kretsar kring hennes "karriär som bloggare". Och på tal om både Lassbo och kommentarer som förhöjer inlägg så skrattade jag åt Jessicas svar här.

Kollade runt där jag har skrivit kommentarer för att se om det uppstått några intressanta diskussioner och då är det rätt trist att hitta "Nu stänger jag denna tråden, vill inte ha en könskamp på min blogg." som hos ChristianKarlsson varför dödar man en diskussion innan den ens kommit igång? Och dessutom gör det med en kommentar som då ingen ens kan försvara sig mot?

För mig är kommentarsmöjligheten det till stor del gör en blogg till just en blogg. Det blir så platt på något sätt när ingen har möjlighet att ge sin syn på det skriva direkt utan måste starta egna inlägg i den egna bloggen, man tappar den röda tråden rätt snabbt dessutom om man måste hoppa fram och tillbaka mellan flera bloggar.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: