28 oktober 2008

Vem skall plågas av en rosa dator?

Läste hos Felicitas att Mix Megapol vill dela ut pris till Sveriges nya kvinnliga bloggare. Hmm det skall alltså vara någon som är ny. Någon man tror uppskattar en ROSA laptop.
Nominera din favoritbloggare! Vi belönar både Dig som tipsat och den vinnande bloggaren, med en rosa LG dator och ett års gratis mobilt bredband från Telia.
Vår nya favoritblogg får också flytta in här på www.mixmegapol.se.

Juryn, ledd av Gry Forssell, presenterar sina fem favoriter här den 3 november som Du kan rösta på.


Den 7 november ringer Äntligen Morgon upp den bloggare som fått flest röster.

Är det inte de manliga bloggarna som behöver lyftas fram vid det här laget, de hamnar ju rätt mycket i skymundan, se bara på Blog Awards, hur många manliga bloggare fanns det där?

Vad är en kvinnlig bloggare? Kanske skall man ta och nominera en manlig bloggare som skriver genom att visa sin "kvinnliga sida" ni vet den där mjuka, känslosamma som av någon anledning anses bara tillhöra ena könet egentligen eller så nominerar jag Lilla Gumman som är tjejer som skriver om ett ämne som anses bara vara för killar egentligen. Deras blogg är ju ganska ny men de är ju mer än en som skriver den får man inte nominera den då? Kommer inte på någon ny manlig känslosam bloggare så det får bli tjejerna på Lilla Gumman trots att jag ryser varje gång jag ser namnet (jag förstår ironin men ändå, alla som känner mig vet vad som händer om någon råkar kalla mig lilla gumman), och trots att de använder rosa i bloggen så kan de beskriva teknik på ett roligt och bra sätt (varför måste alla "tjejsidor" vara rosa???.

Så jag nominerar Lilla Gumman till Mix Megapols kvinnliga bloggarpris. De verkar ju gilla rosa så en rosa laptop passar dem säkerligen bra.

Men vänta nu, den som lämnar vinnande tipset belönas oxå med en Rosa laptop, finns det stickers att täcka för med, kan jag få välja en annan färg? Eller vänta en rosa passar skitbra, båda grabbarna gillar ju rosa :-) Jag har ju en röd och fin dator själv.

Vem nominerar du?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

eatfrog sa...

finns det ens nå kända manliga bloggare kvar idag? :S jag håller med dig, det är väl manliga som borde lyftas fram egentligen.

men att lyfta fram något manligt är väl inte lika bra pr. ;)

Anonym sa...

Kan de inte efterlysa en rosa bloggare istället?

DÅ vore jag självklar tycker jag...

Jag plågas förövrigt inte alls av min rosa dator, -ingen av dem :)

Not4u2know sa...

JAG vill ha en rosa dator =) Så länge det INTE är en Fujitsi då för då kan det vara!
Är trött på dessa svarta/vita laptops man får hela tiden....

Att kvinnor gillar rosa är väl lika säkert som att det är genetiskt att killar gillar bilar... (JAG vet att det är omöjligt att killar vs bilar är genetiskt och att det är samhälleligt planterat =))

Béatrice Karjalainen sa...

Eatfrog: jag läser så få nya bloggar att jag har dålig koll och få nya bloggar är väl kändisbloggar. Manolo skrivs väl av killar för killar?

Annifey: Ny bloggare, ny :)

Hasselgren: Är du kvinnlig bloggare, är du ny? Du får väl be någon annan nominera dig, jag har ju redan nominerat en blogg.

Anonym sa...

Vad kul att reklamen fungerar! Tack för att du sprider budskapet Bea hälsar Magnus vars fru har en rosa laptop