29 oktober 2008

Ytterligare ett personlighetstest

Hittade via Annser.

Din personlighetstyp:

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.









Tips: Placera musmarkören på rubrikerna för förklaringar av begreppen.


Testet hittar du här.

De första meningarna käns väl rätt sanna, populär vet jag inte, känner mig inte så men vem vet folk avskyr mig ju inte i alla fall :-) Och jag sätter nog andras väl och ve i främsta rummet lite för ofta.

"Ogillar objektiv analys", hmm? Kanske är jag mer känslostyrd än vad jag tror mig vara?
"Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem" ok, skall försöka gräva fram de kunskaperna :-)

Listan på yrke är aningen välspridd, lärare har jag varit och trivdes rätt bra med det när jag hade intresserade studenter. Konsult är jag nu, säljare var jag väl delvis som pre-sales. men hemmafru, var fick de det ifrån, det skulle jag aldrig funka som. Nä knasiga test.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: