22 juli 2006

Och inte fick jag några svar

Idag var jag och ungarna inne på Bodens marknad och strosade runt i värmen. Sossarna som hade sig ett stånd där bjöd på lite vatten till 2 uttorkade monster som bara tjatade om ballonger och tivoli. Medan monstren drack sitt vatten bläddrade jag i en broschyr om vad S vill göra i Boden om de kommer i kommunfullmäktige. Det var många fina meningar och jag tror inte något parti säger tvärt om. Tittade på en av dem som stod där och sa "Ja ni skriver vad ni vill göra, men hur skall ni göra det då?" Trodde att han skulle nappa, nu hade de en chans att förklara sin finfina plan för mig, men han sa inte ett ljud.

Nytt försök då, frågade om e tänkte göra något åt det helsjuka system Boden tillämpar för barnomsorg när man blir arbetslös/föräldraledig (man måste nämligen säga upp sin heltidsplats och söka en 15-timmarsplats som kan bli varsomhelst i kommunen och sen när man börjar arbeta igen måste man säga upp sin 15-timmarsplats och söka en heltidsplats och därmed kan man bli blacerad var som helst igen). Men det enda svar jag fick var att de inte hade en aning om att det var så. Men vad f-n det var ju så redan när de satt vid makten i kom´munen innan de tappade den förra valet.

Dumma Bea som trodde att sossarna stod på marknaden för att faktiskt hjälpa oss väljare att lista ut vem vi skall ge vår röst till, sossarna känns inte aktuella för mig efter mötet med dessa individer i alla fall.

Inga kommentarer: