16 februari 2012

Det kom ett paket

Idag när jag kom hem låg det ett paket på köksbordet adresserat till mig. Nyfiken som jag är öppnade jag paketet och hittade ett par underbara handstickade sockor och ett brev.

De var från Cecilia N en som likson jag häckar hos Lotten under december för att lösa kalendergåtor. Lite halvdesperat efterlyste Cecilia ett recept på fruktkaka från Vår Bostad 1989 dagen före julafton. Jag som har hyfsade Googleskills och är bra kompis med Internet archive gjorde lite arkeologiska utgrävningar och lyckades faktiskt hitta receptet vilket jag lämnade över. Det gjorde tydligen Cecilia glad.

På ett raffinerat sätt kom hon över min fotstorlek och adress och idag landade alltså ett tack till mig. Jag blev väldigt väldigt glad måste jag säga. Sockorna är varma och sköna och sitter som en smäck men på fötterna då inte huvudet. Notera det lilla jacket som gör dem perfekta att vika ner.

Tack Cecilia!



3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Vassego' och tack så mycket själv som sagt.

Så bra att de passade. Jag kom på att även om längden på fötterna stämmer så finns det ju andra komponenter som breda fötter och höga vrister som kan komplicera det hela. Så liite nervös var jag.

Kul va? Din wv bad mig skriva Dec.

Sin sa...

Gud, jag ääälskar tjocka sockar! Bästa som finns! kram på dig Beatrice! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den på facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du skriver så bra.

kram <3

Lotten Bergman sa...

Åh, man kan ju bli gråtmild för mindre!