04 april 2021

Akvarellförsök 49 - Påskliljor

Fick för mig att så här i påsk skulle jag måla påskliljor. Letade fram några olika tutorials som jag tittade på fastnade för en av Mr. Otter Art Studio som visade hur man ritar en enkel påsklilja. Så jag följde den. Ritade först på ett av mina billiga skruttpapper (köpte ett storpack på Adlibris som är värdelöst, som att måla på plast) men ibland tar jag dem för att klottra på som övning. Denna gång valde jag även att prova på lite färgläggning fast färgen mest bara rinner omkring. Blev ganska nöjd med mitt klotter. Så jag ritade upp en till på ett av de bättre papperna. Men så hade jag i en annan tutorial av Ellen Crimi-Trent sett att det skulle var lite mer spetsig/längre taggar på "strutens" kant så jag ändrade till det. Sen fick jag efter efter första lagret med gult överallt hjärnsläpp så alla de "flikar" som skulle peka neråt blev målade så de pekade uppåt och perspektivet blev helt åt fanders. Suck.

Försök a - Kluddandet



Försök b - På rätt papper



Inga kommentarer: