07 oktober 2006

Höst, regn och depp

Jaha då har hösten kommit, regnet vräker ner, blodvärdena är i botten och deppigheten smyger sig på. Har tagit ett beslut som känns lättande men samtidigt jättesorgset och mår lite extra piss just nu. Men det blir säkert bra sen. Jag brukar älska hösten, det är pissväder ute och kolsvart, man kan dra upp värmen inomhus och krypa upp i soffan med en kopp te och mysa lite, kanske ta med en god bok oxå men just nu känns allt bara fel fel fel. Sambon spelar mer än vanligt, ungarna är griniga för att det är så dåligt väder ute och smarta mamma glömde regnkläderna hemma. Eftersom jag är "sjuk" orkar jag inte träna och blir extra stingslig för det. Piss piss piss....

Lite positivt, jag var på Vila för att kolla på koftan jag bloggade om häromdagen men det glömde jag bort när jag fick syn på en jättesnygg svart långkofta som bara skrek Bea (visar en bild i morgon). Jag kanske hade kommit på det om inte Jalle kommit förbi precis när jag provade. Koftan gick på 600 kr men det var den värd. Vi fikade på Take Away nere i källaren där. Riktigt mysigt fik faktiskt.

Måste ju berätta om gårdagen oxå, den var positiv eftersom sambon skulle iväg på fest med jobbet så bestämde jag mig för att ha myskväll med ungarna. Plockade upp dem på dagis och for till ICA. Hade dock ingen ork att laga mat så jag köpte en Big One fryst pizza till dem och en massa grönsaker, dipp, nachochips och naturgodis. Vi svängde sen förbi Shellmacken och lånade en film, de fick välja vad de ville se och det slutade med Hajar som Hajar. Vi värmde pizzan, jag gjorde en tallrik havregrynsgröt och 2 mackor till mig själv, hjälptes åt med grönsakerna och dippen och tog med allt ner till TV:n. Ungarna tyckte det var spännande att äta middag framför TV:n, det har de aldrig fått göra förut. Sen dippades det hej vilt och vi skrattade gott åt filmen som får 4 valtvättar i betyg. Ungarna kom isäng ca 45 minuter senare än vanligt och somnade på stört så jag fick lägga mig i sängen och läsa ifred en stund och pilla lite med Pärlplatsen (där vi nu skall ha pärltävlingar).

Så det finns ljusglimtar även i en blöt gråsvart höst.


Nu dags att sova, natti natti.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: