28 februari 2011

Likheten är inte slående direkt

Bild som är ett utklipp från max.se så de inte hade någon produktbild på sin burgare under Press-bildbank:

image

Min burgare:

IMG_0720

Dock saknar min burgare dressingen eftersom jag inte tål svamp. Men kollegorna som fick dressing hade inte snyggare burgare och deras dressing var på salladen och inte överst som på reklambilden. Andra avvikelser är att brödet inte är lika fluffigt, fel sorts sallad och själva köttbiten ser inte alls så där hemtrevligt handkramad ut i verkligheten. Allas våra burgare såg ut som något suttit på dem, ena kollegans ost hängde ut utanför hela burgaren. För att vara en “lyx”-burgare så såg de inte aptitliga ut tyvärr.

Smaken då, nja visst var det en relativt saftig köttbit men den smakade inte så mycket kött som jag hade hoppats på.

4 kommentarer:

missj sa...

Mina tankar går till hamburgerscenen i "Falling Down" - sett den? ;)

Annars har du den här: http://www.youtube.com/watch?v=hM8qT9Xop5k

Mickey J Barczyk sa...

LMAO, ser ut som en enarmad praktikant varit i farten.

Karin sa...

Hahaha, ja ibland ser de ut så.
Vi var på max igår och vi åt också Grand de lux och den var inte så snygg som i deras reklam men betydligt snyggare än den nu fick. Vad gäller smaken tycker jag att det var den bästa burgaren jag ätit på länge. Jag gillade verkligen dressingen som du tyvärr inte kunde smaka.

Bert sa...

Haha - Verklig konsumentvägledning.