27 februari 2011

Nästan 10 mil cykling i helgen

Idag är mina ben möra++. Jag har varit sjuk i flera dagar och minusmilen rasslade på i allt för hög fart. Från att ha legat på plus nästan 3 mil hade jag i fredags plötsligt 7,35 mil minus. Vojne vojne det skulle betyda en massa extrameter varje dag resten av året eller ett krafttag. Vädrets makter log mot mig nu när jag äntligen kände mig hysat ok var det plusgrader ute och solen sken från en blå himmel. Perfekt cykelväder.

Igår tänkte jag ta igen några mil men det slutade med en cykeltur på 6 mil och idag blev det 3,6 mil, alltså tog jag igen allt minus, tog helgens mil och landade på 3 km plus. Så tittar man på min graf ser det fint ut, nästan som jag inte slappat något alls. Gårdagens cykeltur var helt underbar, hade jag inte lovat familjen att vara tillbaka en viss tid hade jag nog lätt kunnat cykla någon mil till eller så. Kikade lite på kartan och såg en runda jag blir väldigt sugen på att testa i sommar, en kombination av helgens turer. 7,1 mil är rätt lagom.

Men nu är jag som sagt väldigt mör i benen, hoppas de orkar med en skidtur i morgon. Inte åkt skidor sen teknikträningen 9 februari, längtar ut i spåren. Så glad att den hemska kylan verkar ha flytt sin kos nu. Skall försöka mig på lite morgonpromenader också, gäller bara att komma i säng i tid så jag orkar upp en timme tidigare på morgonen.

I morgon kväll kommer månadssummeringen för februari, den för januari kan ni läsa här.

Inga kommentarer: