När jag beställde min nya telefon häromdagen gick det inte att ändra abonnemangsform, eller det syntes inte att det gick i alla fall (någon gång under lördagen ändrade de från att man absolut inte kunde till att lägga till en helt oförståelig symbol framför abonnemanget så jag vet inte om jag inte kunde eller om jag bara missade ikonen gulmarkerad).
Under Anpassa abonnemang fanns bara val för Telia Mobil Flex. Inte ett ord om att man kunde välja annat där heller.
Fick höra av en bekant som ringt in sin beställning att de frågat vilket abonnemang han ville ha så jag insåg att det går att byta. Ringde nyss till Telia och ville ändra. Men se nä det gick inte att bara ändra abonnemang. Ordern är iett paket med telefonen och min order annulleras i så fall och jag hamnar sist i kön för telefon.
Nu måste jag alltså för att få en ny telefon i vettig tid ha ett abonnemang som inte alls uppfyller mina behov och är mycket dyrare än det jag har idag. Dessutom upplyser de i kundtjänsten snällt om att det inte gick att byta abonnemang på morgonen och att ja det är ju lite dumt att man inte kan få ändra bara abonnemang utan att hamna sist i kön för telefon och ja det är välfigt otydligt i gränssnittet på beställningssidan att man kan ändra abonnemang.
Och där ringde Telias kundundersökning och vill veta hur nöjd jag är. Haha.
Sitter och skriver en presentation om kundvård just nu, Telia ni hamnar inte på sidan om goda exempel på hur ni löser sådana här missar.
Zombievarning
6 timmar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar