28 oktober 2011

Telia vad betyder "väntar på leverans"?

När jag beställde min nya telefon stod det i beställningsbekräftelsen att  beräknad leverans var 2011-10-31. Jag har därmed tagit för givet att den skall komma då ev någon dag senare för att jag bor i en ände av landet dit postgången är långsam.


Idag kom ett SMS "Din beställning är mottagen och ligger i kö för leverans. Ditt ordernummer är XXXXXXXXXXX följ din status på www.telia.se/leverans . Hälsningar Telia" klickade mig in på webben och möts av följande:

Väntar de på inleverans, att få lägga min telefon i en låda och skicka mig eller vad?

Någon som har koll på vad Telia menar. När jag pratade med Telia om abonnemangsstrulet sa ingen av dem något som helst om att den inte skulle levereras enligt angivet datum. Men här låter det ju som om de inte har den blekaste aning om när telefonen kan levereras.

Dessutom lade jag inte alls min order den 23:e som det står, mitt bekräftelsemail på beställningen kom den 22:a då jag beställde. Man kan väl hoppas att webbeställningar behandlas i systemen den dag de kommer in eller?

1 kommentar:

Telia kundservice sa...

Hej.

Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

Exakt hur och när informationen på www.telia.se/leverans uppdateras vågar jag inte svara på, utan vi på kundservice använder ett annat system för att spåra din beställning.

Genom din e-postadress har jag hittat din beställning som sedan i fredags finns i postens händer. Kollinummer på ditt paket är 00373500489553269711 och du kan följa paketets leverans på www.posten.se

Hoppas du blir nöjd med din nya 4S!

Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice