06 oktober 2011

Utställaren på Dreamhack hur tänkte ni nu?

Monika Niilimaa som är en riktigt duktig spelbloggare gjorde oss uppmärksamma på detta på twitter idag.

Statist.se söker folk till en monter på Dreamhack Winter 2011 åt en utställare. Vem utställaren är inte känt men uppenbarligen är de idioter och extremt trångsynta.

Man behöver inte ens skriva vad de gjort, det räcker att ni tittar på nedanstående bilder som fixades fram av Ellinor Denkert.

Vi börjar med den som kräver lite kompetens kring spel och vana att agera, och kolla man får lön:







Nästa är en där man skall vara snygg, trevlig och belöningen verkar vara direktkontakt:


Hur tänkte de? Tror de på allvar att det inte finns tjejer som skulle klara av jobbet, ha koll på tv-spel, kommentera spel mm? Och hur tänkte de när de skrev annonsen riktad till tjejer, kommer inte tjejerna få lön som killarna, direktkontakt med utställaren låter nästan perverst i mina öron? Varför kan inte killar få mingla runt? Tjejerna måste vara unga 16-25 medan killarna skall vara 18-30.  Jag blir helt galen på sådant här. 

Jag hoppas någon gör en DO-anmälan, själv har jag svårt att motivera att jag personligen är diskriminerad mer än att jag som människa blir helt vansinnig.

Ja jag vet att de skrev att man inte fick kopiera eller distribuera annonsen (hur det nu hänger ihop med deras Dela på Facebook-knapp) men är man så korkad att skriva något sådant här så skiter jag i den uppmaningen.

Inga kommentarer: