19 november 2020

Akvarellförsök #15 - Vinterlandskap

Hittade en video av John Gifford - måla ett vinterlandskap på 10 minuter för nybörjare. Började först på mitt billiga papper men det blev inget bra (inte papprets fel mer än att det bucklade sig). Så jag bestämde mig för att sprätta mitt dyrare grova papper och börja om.

Videon var enkel att följa och han var bra på att säga vad han gjorde tycker jag. Fick öva på lite olika saker vilket var bra. Himlar och jag är fortfarande inte överens. Jag hade nog för mycket pigment för mina trädgrenar. Dessutom tappade jag brun färg i himlen. Klartbea.

Och sen så vinter här uppe och vinter i mer sydliga länder är ju inte samma sak. Ingen snö i träden.


Det första pappret artade sig dock lite när det hade torkat så jag började måla ett lite annat motiv där får se om det kanske blir något en dag.


 

Inga kommentarer: