14 november 2020

Råkade visst handla lite

Kommer inte så bra överens med färg på tub så när jag hittade en St Petersburglåda med 36 färger till  ett bra pris på Konstartera så slog jag till. Lådan kom i förrgår så nu måste den provas. Den har blivit rekommenderade av 2 på Twitter som jag vet målar mycket och bra. Det hänger väl i grejerna väl ;-) Passade även på att beställa maskeringsvätska. 

I Luleå köpte jag penslar och ett penselfodral på Skapa Glädje. Tydligen mår penslar bäst av att förvaras liggande. Köpte även 2 block, frågan är när jag kommer våga måla i dem :-)

Det kom med ett akvarellpapper att fylla i för varje färg. Dock finns ingen bra plats för färgnamnen så jag tänker vara lite pysslig.

Så där ja, varje färg utmålad och sen fäste jag en bit av varje omslag på baksidan med lite tejp. Kanske tar jag en fin svart penna och skriver namnen på färgrutorna också men nu har jag både namn och kod tillgängligt om jag behöver beställa mer färg. Dessa var sköna att måla med och bra med pigment i dem. Kan måla lite snabbare när jag inte måste blanda till varendaste färg.




Inga kommentarer: