20 augusti 2005

+Tokfnatt -Beslutsförmåga

Fick tokfnatt idag och gav mig ut på något som enligt schemat skulle vara 20 minters lugn promenad men när musiken började i lurarna kom djävulen i mig och tvingade mig ut på en 2,9 km intervallrunda istället. Sprang 2 lyktstolpar (ca 100 m) gick samma sträcka osv. Tog mig runt på min runda på 18 minuter men då gick jag relativ sakta mellan springen (hade tungt att andas, mest berodde det på att jag bytte ju inte BH, skulle ju ta det lugnt, så bygel-BHn klämde åt lite för mycket). Eftersom jag har 20 min som gräns att mata in i Piggelin så sprang/gick jag 3 minuter extra, han väl med 3 rusher på den sträckan (kortare mellan stolparna).

Var tog den lata Bea som satt framför datorn typ jämt vägen? Vem ersatte henne med en som den bor en träningsdjävul i? I morgon kommer datorsittande Bea svära över sina onda knän. Fast det gjorde inte ont när jag sprang (förvånad) men det lär nog kännas i morgon som sagt.

Jag tänkte stuva om lite i bloggen och ha en egen template men har lite bildbekymmer. Eftersom en blogg är relativt egotrippat så tänkte jag vara så ego att jag lägger in en bild på mig själv. Men vetefasiken vilken jag skall ta. Frågade de på Ordet är Fritt på aff om råd och de var inte helt ense. Så nu får även ni kära läsare en dag på er att tycka till. Bilderna hittar ni på http://www.ludd.ltu.se/~bea/temp/bestambild/ tanken är att bloggen skall gå i beige och ev. grönt. Bilden skall ligga i en header längst upp brevid titeln. Om ni pekar med muspekaren på en bild borde det komma fram ett nummer, skriv numret på bilden ni tycker jag skall ha i en kommentar. När jag bytt utseende på bloggen kommer den förhoppningsvis oxå transformeras mer till blogg och mindre dagbok.

Så här ser affarnas resultat ut:
1: 4 röster
3: 1 röst
4: 1 röst
5: 1 röst
7: 2 röster
9: 1 röst
11: 1 röst
12: 2 röster
13: 1 röst