02 juni 2008

Det blev Bondelidklänningen på MQ

Idag var jag in till Luleå och provade klänningen på MQ och den satt helt ok på min kropp så jag köpte den. Men jag är fortfarande sugen på att se vad det skulle kosta att sy upp en klänning.

Här är ett kort på klänningen taget av sambon (ja jag vet att jag ser ut som ett miffo med solen i ögonen på kortet, men jag ides inte fixa makeup/hår och allt sånt där som man normalt gör och ja jag vet att jag måste gå och klippa mig) :-)



Tycker smocken inte riktigt hamnar på rätt plats, ser nu på kortet att jag ser rätt bred ut. Smocken går upp en del på brösten oxå men det går knappt att komma ifrån vilken klänning jag än provar, mina bröst är helt enkelt felplacerade. Men en bättre BH kan ju oxå införskaffas, eller så får jag väl ha korsett under :-)

Men lite kanske ger med sin när allt vatten går ur kroppen, har svullnat rejält i värmen plus att jag brukar lägga på mig 2-3 kg vatten när jag har mens. Så jag känner mig aningen mer plufsig nu än vad jag brukar.

Funderar på vad jag skall ha för skor och smycken till. Funderar på att köpa någon kofta och en liten väska oxå. Men jag är urkass på sånt där assessoarerstuff så det får väl komma lite pö om pö, har ju en månad på mig.


Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

eatfrog sa...

haha, smocken hamnar inte på rätt plats. detdär ordet måste vara någe tjejterminologi jag inte känner till, för jag tänker på slagsmål jag. ;)