31 maj 2008

Klänningsbekymmer igen

Skall på bröllop i början av juli och börjar få stor klädångest. Hittar inga kläder att ha på mig. Som jag skrivit tidigare så är inte min kropp gjord för klänningar direkt (om jag nu inte skulle råka åka till slutet på 1800-talet eller 50-talet då stor byst, smal midja och breda höfter var på modet.

Idag har jag surfat runt lite och hittade en webbshop som säljer 50-talskläder. De hade en del fina klänningar som dessa (Stop Staring, French Dress) men kanske inte någon som passar på sommarbröllop. Hittade en gammal mönsterbild på en klänning som skulle kunna funka. Hade jag kunnat sy hade jag sytt en sådan. Men jag kan inte sy och mönstret lär ju inte gå att få tag på.
Bilden snodde jag på Jennys bröllopsidéer

Men jag kanske kan ta bilden till en sömmerska och be henne leta upp ett mönster på en liknande. Undra vad det skulle kosta. Vore rätt kul att få en klänning uppsydd.

Gillar skärningen upptill på denna.

Fast mest lutar det just nu åt korsett och långkjol men jag måste ju hitta någon i färg som passar på ett sommarbröllop. Gillar halterneckkorsetten på of corset it synd bara att den inte finns i någon somrig färg. Kanske en ekologisk korsett och en grön kjol till? Eller varför inte detta. Denna klänning på MQ kanske skulle funka oxå. Annars kan jag ju chocka alla som känner mig och komma i denna som jag tyckte var rätt söt.

Kanske har jag någon bloggläsare som kan komma med tips på vad jag skall ha på mig?

Andra bloggar om: ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Den söta blommiga! Jättefin modell som jag tror att du klär i. Utmärkt till ett sommarbröllop. Ha det bra.

Jennie sa...

Jag älskar korsetter så det tycker jag du ska ha ;) Själv har jag inte alls din kroppsform ;) men har tänkt investera i en snygg bas-korsett när jag kommit ner lite i vikt.

Sista klänningen var förvisso hur fin som helst också!

Anonym sa...

Tror att du skulle vara väldigt fin i den gröna klänningen (både modell o färg) på bilden. En bra sömmerska borde kunna sy ngt sådant fastän du inte har mönster med dig.

Béatrice Karjalainen sa...

Den gröna känns som en klänning som skulle passa mig. Nu har jag i alla fall köpt Bondelidklänningen på MQ så får vi se vad det blir på bröllopet.

Ann sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ann sa...

Tjaa... Jag gillade den blommiga. Riktig sommarfestklänning! Själv köpte jag den här förra året, http://www.bravissimo.com/products/clothing/dresses-and-skirts/bravissimo/bx02-details.aspx och tycker att Bravissimo har bra kläder för just boobiga tjejer. Köper mycket därifrån, för då vet jag att det funkar. Hatar att springa runt i affärerna och hitta de två plagg som passar i form per butik...

Béatrice Karjalainen sa...

Men gud hur kan jag ha glömt bort att Bravissimo har kläder. Tack för tipset, nu skall jag se om de har något kul.

Jenii sa...

Heejjj...

Har en lite fråga ang. din blogg. Som att jag är ny på blogspot undra jag om du kunde hjälpa mig med en liten sak? På din sida har du olika symboler, tex fb och trycker man på den knappen kan man länkade inlägget man ha skrivit till fb? förstå du mig? Hur få du dit de?

fråga två.. Tyckte det var så gulligt med vad du har skrivit under " skicka en kommentar" Hur i hela friden har du fått dit de??

Ha de gott!! mvh Jenii

Béatrice Karjalainen sa...

@jenii Det var mig ett udda ställe för dina frågor. Jag har en länk "Gästbok" längst upp till höger där sådant passar bättre. Om du skickar ett mail till beatrice.karjalainen@gmail.com så kan jag ge dig instruktionerna. Det går nämligen inte här.

Jenny sa...

Hej!
Ville bara tipsa om en sida där dom har mycket snygga mönster på klänningar bland annat den du har på bild. Man kan beställa där eller bara gå in till en tygaffär och de har den kontakten så dom kan beställa hem eller redan har hemma. http://www.sewingpatterns.com/subpage.php?brand=Vogue
Mvh Jenny