15 maj 2008

Arbetslös eller ja snart i alla fall

Nu är det officiellt, kunggörelsen var i tidningen idag och en artikel om konkursen var visst i papperversionen av NSD redan igår och även på webben nu. Företaget jag jobbar på är i konkurs vilket betyder att jag snart är uppsagd och måste hitta mig ett nytt jobb. Så ta gärna en titt på min profil på LinkedIn (där jag har mitt CV) och se om inte företaget du jobbar på behöver tillskott med en person med min kompetens.

Kort sammanfattning på vad jag är bra på:
  • Tekniskt Säljstöd
  • Kund- och utvecklings/teknisk projektledning
  • Förstudiearbete (behovsanalys, kravspecning)
  • Funktionsspecificering inkl. gränssnittsdesign och databasdesign. Brukar även kunna göra ex. prototyper för att visa upp för kund gör man prototypgränssnittet ordentligt så går det att använda i implementation senare
  • Testspecificering och testledning
  • Testning både före leverans och hos kund
  • Installation av system
  • Utbildning, dels inom de ämnen som jag kan men även utbildning i levererat system
  • Support av olika slag
  • Dokumentation, både teknisk och ex. användardokumentation, säljmaterial mm.
  • Produktifiering och omvärldsanalys/konkurrentbevakning
  • Införande av kvalitetssystem och verksamhetsanalys


Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad trist. Jag som alltid tyckt att din arbetsplats varit så framåt. (Har haft er som kunder.)

Hoppas det löser sig snabbt för dig. Det är inte kul i dessa dagar att gå arbetslös.

Lycka till!

(Och jag håller ögon och öron öppna.)