22 november 2018

Skriv om skoskav sa dagens skrivövning

Jag köpte boken Skriv om och om igen av Katarina Kuick och Ylva Karlsson. Enligt bokinfon riktar den sig till 12-15 åringar men jag tycker den är utmärkt för att tvinga mig själv att skriva lite. Fick tipset av en kollega på jobbet.

Den förhatliga sprickan
Den första övningen jag gjorde från boken  var "Skriv en dikt om skoskav".

Alltså vilket jäkla ämne särskilt efter att precis vara hemkommen från 153 mils vandring utan just skoskav. Skulle jag skriva om det, om hur alla förväntade sig att mina fötter skulle vara plågade av detta? Men nä istället dök mina Laplands ultra-rundor upp. De där där blåsan på hälen som ger djupa jack spricker precis innan 7 mil. Jag vet redan när jag startar andra året att det kommer hända.



Klockan rusar mot det oundvikliga

Sex mil och fem kilometer 
Fötternas dunkande mot marken
Entonigt och monotont
Dunk Dunk Dunk

Klockan räknar mina steg 
Jag far fram över vägen
Kan inte stanna
Dunk Dunk Dunk

Sex mil och sju kilometer 
Blodet sipprar i strumpan
Smärtsamt och störande
Aj Aj Aj

En stol vid vägkanten 
Sax, tejp och compeed
Måste fortsätta framåt
Dunk Aj Dunk

Inga kommentarer: