12 januari 2006

Jag för lite fet

Här har man ägnat 13 veckor till att minska i vikt och så får man sen höra "du har för lite fett". Precis det var vad som hände mig på min BIA-mätning idag.

Jag fick resultatet att jag har bra vätskenivå, och hormonsystem mm såg bra ut däremot låg jag låg på muskelmassa (men det visste jag ju sen tidigare, normalbyggd men kan gott bygga på mer) och lågt på fettet, hade 11,9 kg och eftersträvansvärt värde är 12,5 kg till min vikt så jag är satt på "äta upp mig diet" nu med ökat fettintag och samt mer styrketräning. Helst skall jag styrketräna 3 dagar i veckan och dra ner på konditionspassen. Gah allt jag kör nu är så kul så hur jag skall göra vet jag inte riktigt. Sen hur jag skall äta upp mig och ändå stå stilla i vikt är för mig ett mysterium, man mäter nämligen fett, muskler, cellulär massa (muskler+inre organ mm) och icke cellulär massa som var lynfkärl mm har jag för mig. Om jag skall öka muskelmassan och öka fettet hur skall jag då kunna stå kvar i vikt? Skall jag operera bort ett organ eller vad :-) Antar att jag kommer få acceptera lite plus på vågen oxå helt enkelt.

För den som är nyfiken på resultatet så finns 2 filer på http://www.ludd.ltu.se/~bea/temp/prenet/

Inga kommentarer: