25 juni 2007

"Back on track" kanske

Jag har varit extremt slö med motionen och utan att justera maten i förhållande till det så kan ju vem som helst räkna ut resultatet. Mina sommarshorts passar inte. Jag skulle nog inte köpt en massa kläder när jag vägde som minst förra året. Nu får jag se till att bli av med det som lagt sig runt höfterna fast det skakar ju bra när man dansar magdans :-)

Idag körde jag dubbelpass på gymmet, först body combat och sen body jam (778 kcal). Det är bara att inse att flera månader med slarv gör att konditionen inte är den bästa (eller så är järnvärdena på väg ner igen). Men tyvärr så är det ingen body combat på ett bra tag nu så jag får försöka hitta något annat. Funderar på att på allvar ta tag i styrketräningen igen, den har jag hållt upp med 1 år. Lite muskler skulle ju inte skada. Men det är ju så tråkigt att träna styrketräning ensam.

Förhoppningsvis känner jag mig aningen uppstramad när semestern är slut. Sen skall jag trots en massa resande försöka hålla ordning på kroppskrället.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag föredrar gruppträning också fast jag vet att styrketräning kanske skulle vara mer effektiv.