17 juni 2007

bea@von

I tisdags och onsdags var jag på Voice over Net (von) på Älsvsjömässan. Mässan i sig var riktigt riktigt trist och demot hade jag inte heller fått med mig för det håller på att skeppas någonstans i Asien så jag fick torrköra PPT-slides.

Eftersom jag bokades in på von sent så fanns typ inte ett hotellrum att uppbringa i hela Stockholm och tillslut blev jag inbokad på TaInn hotel i Sköndal. Det var det eller 12000 kronors svit på Grand Hôtel. Av någon anledning tyckte inte jobbet att jag skulle få bo på Grand för 12000.

Efter första mässdagen var jag rätt seg och tänkte ta mig till hotellet, äta lite mat och sen gå och sova tidigt men när jag kom till Gubbängen där jag skulle hoppa av så hittade jag inte Gubbängsvägen (gick tydligen upp i fel trapp) och efter en kvarts irrande lyckades jag tillslut lokalisera vägen tack vare en "Hälsans stig" som hade en karta över området. Det var ca 1 km att gå till hotellet, aningen varmt i mörk kostym och fullpackad ryggsäck. Vägen tog mig igenom ett industriområde en liten pizzeria, en korvkiosk och ett McD låg brevid hotellet. Alltså inga direkta kulinariska höjdare. Det betydde att jag skulle behöva ta mig någon annanstans för att äta. Kom på att vi hade fått en inbjudan till Jeff Pulvers vonparty så jag rotade fram lappen, jo men sjuttsingen det skulle vara gratis mat där, perfa. Men hmm jag hade ju inga som helt festkläder med mig. Bytte från kostymbrallorna till kjolen som hör till och en lite mer casual skjorta jag hade med mig och bättrade på make-upen en aning. Sen tog jag mig till Nalen efter lite irrande i Stockholm (fasiken jag går alltid vilse överallt).

När jag kom fram anlände precis mina arbetskamrater i taxi samtidigt så jag fick lite sällskap. Buffématen var jättegod och coverbandet The Herding Cats bra, vilken energi. Jag och två arbetskamrater rockade loss rätt bra. En snubbe från USA (som sen visade sig stå i montern snett mitt emot oss på mässan) stötte på mig och tillslut fick jag rymma in på dass.

Inne på dass stod en Venus (dvs en otroligt snygg kvinna) och borstade sitt jättelånga hår och bättrade på läppstiftet. Hon var aningen längre än mina 170 cm, barn en guldglänsande D&G kort jeanskjol, en åtsmitande men inte vulgär topp och ett par höga sandaler. Hon måste komma från/ha släkt ifrån Persien, mörk honungsfärgad hud, stora bruna ögon med sparsmakad makeup. Och kroppen, ja tack den skulle jag gladeligen ha en likadan. Hon gick ut före mig från toan och i foajen vi passerade stod 30-40 killar och hade vi befunnit oss i en film hade plötsligt allt gått i slowmotion och en vindmaskin satt igång. För när hon passerade tappade alla män hakan och de stod blickstilla, knäpptysta med ölglasen halvägs mot munnen. Sen kom jag och allt fortsatte som vanligt sorlet kom igång igen och folk drack. Snacka om att känna sig som den fula lantisen.

2 av mina engelska arbetskamrater är riktigt roliga och den enas fru skulle jag hemskt gärna vilja träffa, hon verkar störtskön. Hon dansar oxå magdans.

Jeff Pulver ser ut som en typisk kalifornier, jeans, t-shirt och sneakers. Han ser definitivt inte ut som en miljonär men om man tittade på antalet brudar som flockades kring honom kan man ju ana att det inte var hans kropp de var ute efter i första hand. Men han verkar vara riktigt trevlig. Gör lite som han vill, spexar loss rätt friskt och verkar dricka enbart mineralvatten hela kvällen. Skönt att se att det finns fler som inte behöver alkohol för att släppa loss.

När det blev dags för avfärd skulle jag ta tunnelbanan men som vanligt irrade jag lite innan jag hittade tillbaka till stationen och jag kom fram precis när dörrarna stängdes och sista tåget gick :-( Så jag fick knata upp till gatan igen och vifta till mig en taxi. Åkte med en riktigt trevlig taxichaffis som aldrig hade varit längre norr ut än en skidanläggning precis norr om höga kustenbron. Han skulle vilja se mer av norra Sverige men tyckte det var synd att man inte kunde köpa vin på ICA i Sverige, det gjorde det ju så besvärligt på somrarna här för man var tvungen att leta efter ett Systembolag. *Suck* skall alkoholen styra var man semestrar?

Dag två på mässan var lika trist som dag ett så det var rätt skönt att få smita kring 16-tiden. Jag fick skjuts av en arbetskamrat med hyrbil ut till Arlanda. Vi stannade på vägen och käkade lite mat och hade roliga diskussioner.


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: