23 september 2007

Hittat en familjemedlem

Efter ett par dagas mailväxling är nu en liten kisse reserverad som jag skall åka till Sthlm och hämta i mitten av oktober. Han heter Eduard och är ursöt. Har alltid velat ha en helröd kisse och nu verkar den önskan bli uppfylld. Hans pappa och hans mamma.

Åh det skall bli så mysigt med ny kisse här hemma. Skall ta och verkligen storstäda här hemma så det inte luktar allt för mycket av Busan (finns nog en del katthår både här och där fortfarande). Sen får jag väl åka till Djurmagazinet och kika på lite kuliga saker. Måste köpa en bra transportbur. Får bli en sådan där mjukare så att jag kan stoppa den i väskan när jag far till Berlin (mässa med jobbet) för det är på hemresan därifrån jag skall hämta kissen (Om jag inte på något sätt kan lösa att få en bur till uppfödaren på annat sätt.

Det skall bli så spännande. Det gick snabbare än vad vi hade kunnat ana att hitta oss en ny familjemedlem. Så om inget oförutsett händer så blir lille skrutten min i mitten på oktober. Det kommer bli lååååånga veckor dit. Tur att det händer lite kul grejer nästnästa helg och veckan därpå.

Han kostar en rejäl slant närmare bestämt 8000 kr men det är det värt och dessutom tar jag de pengarna från annonsintäkterna från Pärlplatsen (och bloggen) och de pengarna har jag inte rört alls förren nu så det kommer inte märkas i plånboken.

Men jag har en fundering borde jag skaffa 2 st på en gång? Eller vänta? Hane/hane? Hane/hona? Från samma eller olika kullar/uppfödare?

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: