02 februari 2008

Varför har vissa företag epost?

Jag mailade några ställen i förra veckan men ingen av dem har svarat på mina mail. Det var inga konstiga frågor, inget skäll utan helt vanliga saker som dock inte passade sig att ta i telefon eftersom det innehöll en bildfråga.

Varför har vissa företag epost när de fullständigt skiter i att svara på inkomna mail.

4 kommentarer:

eatfrog sa...

Jag har undrat samma sak. Och samma när det gäller människor. Ibland lärare.

Vad är det som är så svårt och tidskrävande med att svara på ett mail? Det går ju kanske tillochmed snabbare än att ta det över telefon.

Är det det att det är så lätt att skjuta på det, sen glöms det bort?

Engång fick jag mail av någon som hade läst min blogg, ett inlägg som handlade om gitarrspel. Mannen undrade om mina tips kunde tillämpas på hans pianospel. Jag svarade 5 på morgonen, efter ett nattskift, från en bensinmack mitt i Finland. Att "ingen aning faktiskt, jag spelar gitarr". Det tog två minuter liksom.

Anonym sa...

Åh - Det där är mer vanligt än ovanligt. Jag tycker det är helkonstigt och fräckt.

Men, sedan har jag ibland tänkt att man kanske hamnar i någon automatisk skräplåda, särskilt om man bifogar en fil, bild el. dyl.

Som sagt: Det är rent ohyfsat att ha en e-postadress, om man inte svarar på brev.

För snart två år sedan skickade jag mejl till bl.a. Vattenfall. Något svar har jag inte fått.
Förstås!

Béatrice Karjalainen sa...

Nu snackar vi inte storföretag utan 2 relativt små tatueringsställen. Jag vill helt enkelt vet om min tisteltatuering skulle funka i verkligheten oxå. Lite svårt att ringa och försöka beskriva den. Får väl ta mig till Luleå och knata in och fråga och sen åka den andra staden och göra det samma.

Anonym sa...

Små eller stora. Spelar roll.
Har man e-post, så har man.

Ouppdaterade hemsidor är en annan skräck. Min senaste arbetsgivare har en sådan. Trots mina ihärdiga försök att få ta hand om den, så föll mina förslag platt till marken.

Dåligt!