23 juni 2009

Matkatastrof

Idag skulle jag göra stekt fläsk i ugn och potatisklyftor. Var smart lade fläsket på gallret, in med plåten med potatisklyftorna under. Det jag glömde var att vrida om hur värmen skall komma i ugnen. Man får ugnen snabbt varm om om man kör på grill+varmluft men det var definitivt inte ett bra alternativ för fläsket som brädes. Potatisen blev dock bra. Hade absolut inget annat hemma att servera till potatisen så det blev att skynda på MAX ett par hundra meter bort och köpa kycklingnuggets till barnen, en chiliburgare till sambon och en Low carb burgare till mig.

Och jag som var så sugen på stekt fläsk :-(

2 kommentarer:

missj sa...

Stekt fläsk är fantastiskt gott ibland. Stekt fläsk, kokt potatis och löksås *degla lite* Synd att det misslyckades! Men bättre lycka nästa gång :)

Béatrice Karjalainen sa...

Mmm tanken från början var löksås och kokt potatis men mjölken jag skulle göra såsen på var sur. Det kommer fler chanser. Några fläskbitar var inte kolbitar så de åkte ner i en lunchlåda till i morgon.