19 september 2009

Köpte lite kläder idag

Gick på KappAhl med ett 500 kr presentkort i fickan och hoppades hitta något i alla fall. Presentkortet var från 2004 så ni förstår hur ofta jag hittar något där/kommer ihåg att ta med presentkortet/använda presentkortet.

Hittade ett par fina tweedbrallor som satt perfekt. Fanns en väst och en kavaj till också och med extremt liten tro att de skulle passa fick de i alla fall följa med in i omklädningsrummet. Och se på f*n de satt som de var sydda för mig. Lycka, blev 900 kr fattigare. Hittade även en söt top. Provade 2 par byxor till ett par bruna manchester och ett par trekvartslånga rutiga som jag bara älskade. Samma storlek som tweedbrallorna MEN de rutiga var på tok för stora och manchesterbyxorna på tok för små. Det här med storlek är inte så lätt alltid.

Men mest nöjd är jag över att ha en snygg höst/vinterkostym nu, måste bara hitta några bra skjortor att ha till. Det brukar vara ett heldagsjobb. kanske får ta en sväng i Göteborg nästa helg.

1 kommentar:

Nell med gänget sa...

Farligt, farligt!!

Jag måste tvinga mig att hålla mig borta från klädaffärerna här i stan annars så skulle jag ruinera mig på nolltid. Det är så kul att handla kläder nu när figuren är återställd :-) Från början var jag ju tvungen att shoppa kläder, nu är det bara så roligt ;-)

Skoj med nytt i garderoben, när kommer bilderna? Det är så skoj att se dig i dina nya outfits :-)

Tjingeling, vinkevink.