27 september 2009

Många böcker blev det

Räknade böckerna som jag skrapat ihop under bokmässan och det blev 25 st, varav 4 är till barnen (2 av dem är ljudböcker). 7 av böckerna har jag betalat själv resten är recensionsexemplar eller annan gratis utdelning av böcker. De flesta böcker är pocket men några få är inbundna men som kommer i pocket så småningom.

Tog ett kort på bokhögen men då var bara 23 av böckerna med. Hade glömt Chris Abanis Abigails liv och Bokhoras Album kvar i ryggsäcken.

Nu gäller det att bli strukturerad i läsandet igen och verkligen ta tag i det. Mindre twitter/bloggy/tv och mer bok.

Får införa totalt köpstopp på böcker för mig själv ett tag nu för olästhögen hemma är nog över 50 böcker nu. Inte så bra.

Precis när jag skulle lämna bokmässan gick jag förbi The Uppsala English Bookstore och i en av deras kartonger de höll på att packa fick jag syn på en ny Jeffery Deaver Roadside Crosses i storpocket, *lycka* för jag visste inte att den hade kommit, tyvärr hade senaste Kathy Reich 206 Bones sålt slut. Köpte den givetvis genast och som bonus fick jag boken Rupture av Simon Lelic i korrläsningsex. i pocket fast den inte kommer ut i inbunden förren januari 2010. Så den blir ju lite extra rolig att läsa. Får återkomma senare med en lista på resten av böckerna när jag har fått upp dem ur kassen igen.



Bokmässan var en trevlig bekantskap som jag gärna gör igen nästa år. Tack till alla otroligt trevliga människor som jag stötte på mina underbara bloggkollegor på pocketblogg.se, alla härliga twittrare, alla otroligt snälla och hjälpsamma bokförlagsmänniskor, alla trevliga författare som jag bytte några ord med, tänk att de är alldeles vanliga människor ;-) Skrattade gott när jag fick höra att Martina Haag älskar att leka affär. Både hon och Katerina Janouch stod ofta i kassan hos Piratförlaget vilket var lite roligt. Tycker över lag att Piratförlaget var den monter som hade mest närvaro av sina författare på mer än bara "signeringstid". Mikael Andersson som skrivit den boken om att vara arm- och benlös men inte hopplös (vilket förövrigt är en strålande titel)  fanns också ofta på golvet i Nordstedts monter. Han verkar genuint trevlig. Köpte hans bok och skickade med DHL till mormor. Tjuvlyssnade lite på ett samtal mellan Mikael Nyqvist och Mikael Andersson där de jämförde mässan med skolmässa och Kiviks marknad, men båda verkade då trivas där väldigt bra. Kan säga att det var många tanter som ville ta kort på Mikael Nyqvist och avbröt deras samtal där mellan bokraderna.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: