26 april 2010

Cykling

Cykling har sina fördelar, man kan snabbt komma till nya ställen och det går fort att beta av sin dagliga mil oftast blir det till och med en bit extra bara för att tid finns och det är så skönt att svischa fram.

Cykling har sina nackdelar, det går fort att ta sig långt bort och sen inse att det är rätt långt hem igen tänk om det blir punka på cykeln. Det går så fort att avverka en mil eller två att man bara kommer några få ynka kapitel i ljudboken.

Har ersatt promenerandet om kvällarna med cykling ett tag framöver, det är snösmältning på gång på mina favoritstråk så det är väldigt blött. Men några promenader kommer det bli för jag älskar ju att gå.

5 kommentarer:

/Prof. Peter Parnes sa...

Det är väl bara att cykla längre :)
Räkna träningstid istället för mil!

Vad gäller punka så är ett hett tips att ha med sig en extra slang och pump! Dock under alla mina mil så har jag bara fått punka en enda gång när jag varit ute.

Béatrice Karjalainen sa...

Körde träningsminuter som mål förr men det blir istället då en fördel med långsam träning. Nu har jag ett distansmål i år. Jag är verkligen apkass på att laga punka.

/Prof. Peter Parnes sa...

Kan verkligen rekommendera att cykla utan mål. Man stoppar GPSen i fickan och slappnar av och trampar på i sitt eget tempo med sina egna tankar! Inget tvång. Ingen stress.

Béatrice Karjalainen sa...

Det är så jag cyklar däremot måste jag hålla lite koll på hur långt ut jag hamnar eftersom det finns ont om cirkellinjer här i Boden. Jag måste oftast cykla fram och tillbaka och då är det lite jobbigt när jag plötsligt är 3 mil hemifrån och har det samma på väg hem. Då orkar jag kanske inte. Men jag promenerar hellre än cyklat eftersom jag då kan göra mer spontana val.

eatfrog sa...

chefen (kjell) skulle visst till er dit till exait (visst var det där du jobbade? ;) i eftermiddag.

du får säga till din chef att "oj oj det är bra grejjer detdär" så ni tar och köper in vårt system! ;)