13 maj 2013

Överaskningsfotografering som avslutas med nära-döden-upplevelse #111 #blogg365

Idag skulle vi ta gruppbild på jobbet. Jag var trött och seg på morgonen så jag ides inte fixa varken hår eller make-up eller försöka dölja en enveten finne på hakan, tänkte att i en gruppbild är man ändå så liten.

När vi står där uppställda får vi överraskningen, det skall även tas individuella foton. Tjoho, tack för den. Jag verkligen avskyr att bli fotograferad och dessutom bli det när man ser ut som ett osminkat penntroll. Men tack då.

På väg tillbaka från fotograferingen var jag och 2 av mina kollegor ca 1 meter från att bli nermejade av en bildåre som kom i full fulle och svängde upp på Kungsgatan, vi han inte mer än skrika idiot innan vi såg de 2 efterföljande polisbilarna och hoppade bakåt så att de kunde swicha förbi oss. Visade sig vara en känd missbrukare som jagades, de fick fast honom en liten bit ifrån där vi hade mött honom.

Inga kommentarer: