22 maj 2013

Vänlig själ räddade min mage

Kom till Arlanda rätt sent, tog bil till Älvkarleby för att upptäcka att längst med vägen fanns inget bra ställe att äta på och inte här heller. Såg framför mig ett glas vatten och några glutenfria digestive som finns i väskan.

Men väl framme på hotellet visade det sig vara mer av vandrarhemstyp med ett litet pentry och ett sällskapsrum.

En man satt i rummet när jag kom oh han frågade om jag hade ätit. Han skulle precis koka korv till sig. Berättade att jag inte ätit så jag fick oxå korv. Tog tacksamt emot. Kokade vatten och fixade mig lite te oxå.

Såg lite av omgivningarna när jag kom och hoppas på fint väder i morgon fm för jag har kameran med och det fanns helt klart potential i ställena här. Skall hålla kurs först kl 12. Så tidigt upp ger mig möjlighet att hinna fota lite innan jag tar tur i mail och lite annat som måste fixas.

Som ni ser så tappade jag skrivandet varje dag den 19 maj, så länge orkade jag alltså, men det berodde mycket på det jäkla strul jag hade med att inläggen fastnade.

Inga kommentarer: