13 september 2016

Dag 257 (#nyutmaningsökes #013) - Ett himla flängande

Idag har jag sovit länge eftersom jag satt uppe på tok för sent igår och fixade fotoalbum och bilder samt försvunna blogginlägg. Hade massa skumma drömmar på morgonen mellan snoozningarna.

Kl 12:30 hade jag utvecklingssamtal med Vincent på skolan. Allt går bra, ungen har potential men behöver ligga i lite om han skall uppnå sin dröm att komma in på RIG eller NIU inom handboll (han har tydligen kommit på att handboll är roligare än fotboll nyligen men vi får väl se om han söker fotboll oxå). Gillar hans mentor och det verkar han också göra eftersom han sitter med på hennes lektioner även med andra klasser om han håltimme. Han får beröm av lärarna, lugn, stillsam, duktig vilket är skönt att höra.

Kl 14:00 var jag på Trygghetsrådet för ett första möte. Vi gick igenom lite om CV-skrivning och personligt brev. Jag gick A+ :-) De visste inte riktigt vad de skulle kunna hjälpa mig med. Fick dock veta att man kanske kan få ekonomiskt bistånd för att ex åka på intervju på annan ort vilket är bra att veta. Frågade lite om det går att få delar av en styrelseledamotutbildning betald. Nu när man återigen diskuterar att det behövs mer kvinnor inom styrelser så funderar jag på att faktiskt gå en utbildning till styrelseledamot. Tror det skulle kunna vara både givande och intressant att sitta i en företagsstyrelse. I morgon blir det att sätta upp en plan för hur jag skall hitta en ny utmaning i jobblivet. Fick rådet att göra en "projektplan" där jag börjar med att ta reda på var jag kan tänka mig att arbeta, leta fram bolag jag inte visste att de fanns kanske och sen börja bearbeta dem. Så det är väl det jag får göra.

Sen blev det till att köra tillbaka till Sävast igen för nytt utvecklingssamtal för Herman denna gång. De har ju alltid varit lite mer av en utmaning men han verkar ha lugnat ner sig. Duktig har han alltid varit så inom själva studieområdet behöver jag inte direkt oroa mig. Det viktiga är bara att han går ihop med lärarna så att han har lusten och motivationen att plugga.

På föräldramötet igår hade de sagt att många barn går på ICA och köper godis och läsk på skoltid så jag var ju tvungen att fråga om mina barn tillhör den kategorin men tydligen inte. Vincents mentor sa till och med att Vincent var ett undantag i kompisgänget. Han satsar ju rätt hårt på idrotten så han försöker väl sköta sig även om han här hemma gärna frågar efter glass mm.

Innan jag åkte hem och lagade middag tog jag en sväng förbi älvkanten i Sävast och knäppte dagens bild på det enda röda träd jag sett. Vi hr ont om träd som blir röda.




Inga kommentarer: