06 december 2020

Akvarellförök #30 - Disigt

Det var meningen att det skulle bli ett vinterlandskap men jag tyckte mer det kändes som idag, grått och lite disigt så jag gick på det kan man ju tro men jag misslyckades bara så himlen och marken matchar inte alls. Träden fick bli grå istället för grönsvarta och en lätt grådassig dimma över allt. Följde en Wonder Forestutorial i speedformat helt utan förklaringar. När jag tittar efteråt ser jag alla missar som exempelvis mjuk snö vid huset. Hade varit mycket snyggare. Himlars vad svårt det är med himmel. Nästa tutorial får nog bli en om just himlar. Sen så måste jag lära mig måla enkla träd. Jag trår et är så inpräntat i mig att granar har hängande grenar att allas grenar som står rakt ut bara känns helt fel. De måste bo på ställen där det inte kommer massor med snö om vintern.

Nå jag jag gör det mest för avkoppling och jag hade en skön stund med färgerna i alla fall. 

Stenen i förgrunden kommer sig av att min högerhand fick ett ryck när jag höll i pendeln och den hoppade iväg och landade full i svart färg just där. Så det blev till att maskera pendellandningen. De där knäppa rycken är inte helt optimala med en pendel i handen. Men men det är ju så min kropp är.

Upptäckte att mitt Archespapper är för högt för scannern så bilden blev beskuren i nederkant.




Inga kommentarer: