20 december 2020

Akvarellförsök #35 - Moln

Ännu mer moln/himmel, det är ju en stor del av landskapsbilder så vill lära mig lite olika tekniker att ha till hands och det är också alltid bra teknikövningar i främst vått i vått. Den här gången blev det en ny av Peter Sheeler. Den går att variera, ger dramatiska moln. 

Jag provade övningen 3 gånger. Första gången kollade jag inte på hela videon först vilket jag starkt rekommenderar för annars riskerar man missa saker som ska ske senare och klant sig som i mitt fall inte veta att det skall in vatten.

 Hans videos är lite svåra att följa för han pratar inte utan har musik och så skriver han i bild vad han gör. Jag föredrar när de pratar för då kan man kasta ett öga på bilden men sen lyssna på instruktionerna.

Här fick jag även öva i att det kan se ut som skit innan det torkar. Måste precis som jag gör när jag fotar förstå slutresultatet redan medan jag håller på.




Inga kommentarer: