Var på H&M i lördags och provade ett par byxor jag tyckte var snygga, tog med mig en 36:a och en 38:a in i provhytten. Tog först på mig 36:an och blev tokförvånad när den var jättestor. Funderade på om H&M på något sätt lyckats byta sina storlekar sen jag var där senast eller vad som hänt. Tänkte att det är väl ingen ide att ens prova 38:an då.
Tog med mig båda byxorna ut i butiken igen och skulle hänga upp dem, men kom på att jag kunde ju mäte dem mot varandra. Upptäckte då att 36:an var större än 38:an och tog ner en 40 från galgen och mätte mot den. Jo 36:an var precis lika stor som de i storlek 40. Ett biträde gick förbi och jag påkallade hennes uppmärksamhet och påpekade att byxorna nog var felmärkta, de är inte en 36:a utan nog en 40 eftersom de är lika stora. Får då till svar att det inte är en felmärkning utan det kan variera i storleken på kläder. Håller då upp byxorna som är likadana, 36:an och 40 och säger igen, att de här i 36 här lika stora som de här i storlek 40 så det är nog mer en felmärkning men hon bara går. Det fanns ingen annan 36:a på ställningen och jag som hade velat fråga om de hade några på lager för jag ville verkligen ha de byxorna. Provade storlek 38 men de var för stora.
Så nu vet ni, på H&M är det ingen idé att titta på storlekslappen för du vet aldrig vilka mått det plagget har ändå, det kan variera allt enligt det otroligt hjälpsamma och serviceinriktade biträdet.
Har inte mycket övers för H&M inne i Luleå för inte så längesedan provade jag en kappa där sömmen hade gått upp i fodret inne i en ärm. Påpekade det för ett biträde och hon tog kappan. När hon trodde att jag inte såg hängdes kappan på ställningen igen utan någon som helst åtgärd åt felet.
Men det är väl som sambon sa, du får jämföra det med Willys, billigt men nada service.
Andra bloggar om: H&M, felmärkning, service, kläder
Och där stod ...
19 timmar sedan
2 kommentarer:
Håller med om att H&M (och övriga) beter sig väldigt märkligt många gånger, men det bästa är att nu kan man tjäna pengar på sina historier och få tillbaka lite för all ilska som orsakats. På måndag den 7 Maj släpps siten www.interesting.org/service där man kan dela med sig och få chansen att få 1000 kr/historia. Samanlagt ger de ut 100 000 kr. Materialet används sen i Idéboken om service. /Carin som tänkte tjäna pengar på andras dumhet
Tack för tipset.
Skicka en kommentar