22 januari 2011

En långpromenad

Tog mig en långpromenad idag, 2 mil närmare bestämt. En skön runda lagom lång men jag hade helt glömt bort att man en bit på vägen går där det inte plogas något och plötsligt går det ganska brant uppför i mjuka skoterspår. Gud så jobbigt. Men men det är bra träning det också.

Tog några kort i början på promenaden.

Jag hade kanonfint väder, solen stod så högt den bara orkade på himlen. Här vid bron över sundet mellan Buddbyträsket och Bodträsket.

sol

Sundet hade öppet vatten som ångade.Samma bild från Instagramappen  med filtret X-Pro II och sen ur min Canon Ixus 130 utan någon behandling. En viss skillnad.

vatten1

IMG_1069

Jag älskar gamla timringar som denna.

hus

Precis innan det beger sig uppför i skoterspåret kommer man till en väldigt ensam tall, finns inte en enda annan tall i sikte.träd

snöväg

träd2

Väl uppe för den långa sega backen finns en träplattform att stiga ut på för att njuta av utsikten över dalgången och bergen.

utsikt

Plötsligt är solen mellan trädstammarna istället för att slicka trädtopparna.

IMG_1071

Snart syntes inte solen mer än som en rodnad på himlen.

IMG_1072

Efter 1,4 mil stannade jag vid några gamla förplägnadsbyggnader och åt en macka och drack mitt te medan solen gick ner.

fikaplats

paus

 

image
Klicka på kartan för att se en zoombar karta

Inga kommentarer: