18 december 2007

Lilla gubben

Herman gillar inte när jag kallar honom lilla gubben.
-Jag är ingen gubbe jag är en POJKE!

Men i morse var han i alla fall lite lillgammal.

På förskolan skall de ha julfest i morgon kl 9 och tomten skall komma och dela ut paket (som vi föräldrar har tagit med oss) men Herman skall vara hos tandhyginisten kl 8:30 så han hinner nog inte till firandet. Frågade honom på morgonen vilket han ville göra, han var tyst några sekunder och sen svarade han:
-Tandläkaren för det är ju viktigast.

Jag tror han insåg allvaret att slarva med tandborstningen (han har bråkat en del vid borstning) när vi var där för några veckor sedan.

Jag köpte i alla fall en liten klapp till honom så får personalen ge den till honom när han kommer tillbaka.

Annat tillfälle jag sagt lilla gubben de senaste dagarna var när jag mitt i natten hittade Herman så här på hallgolvet:

2 kommentarer:

Rolf sa...

Jamen lilla gumman, du måste väl förstå att du inte kan kalla folk vad som helst heller?

(obs, stor ;-) på slutet)

Ann sa...

Å men snuttis! Fråga om du får kalla honom det istället? E brukar protestera mot mina ömhetsbetygelser ibland, men finner sig för det mesta till slut. :D Liiite privilegier har man som mamma!