10 september 2008

Elefanter är så bra

Sitter och lyssnar på mina älskade låtar på last.fm och då kom Elefanter, den är så jäkla bra.



Det är många bra låtar i min lista men vissa dagar tilltalar vissa låtar en mer än andra och idag är elefanter en av de absoluta favoriterna.

De senaste dagarna har jag breddat min musiksmak en aning, har lyssnat en del på nogges kanal på last.fm och hittat musik jag aldrig trodde jag skulle gilla men som jag glatt trallade med i och satt coh viftade på foten i takt till.

Låtar måste antingen sätta sig i hjärtat (beröra på något sätt), i höfterna (få mig att vilja dansa), i könet (få mig lite småkåt) eller gå rakt in i intellektet (få mig att tänka på texten och fundera). Om en låt inte känns på något av de ställena så hoppas den över. Ibland fastnar en låt på flera ställen.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: