08 september 2008

Nu beställt en dator

Orkade inte med mer velande hit och dit och jag insåg att jag aldrig skulle kunna hitta en laptop som uppfyller alla mina krav. Så det blev en Dell XPS M1330. den har ett helknas tangentbord men det är i alla fall likadant som det jag har som löst på jobbet/till PS3:an. Den beräknas komma 2008-09-23 lagom till jag kommer hem från Abisko.

Skrattade gott åt en rad i orderbekräftelsen:
"Bärväska ingår ej" 1 st.

Undra hur de skall leverera ett icke-objekt och kan den raden bli restnoterad? Skulle vara kul att maila och fråga :-)
Köpte en röd, så går lite av pengarna till att bekämpa Aids i Afrika
. Läs mer om (PRODUCT)RED. Mitt köp sponsrade medicin i fyra månader till en person med HIV. Nästa gång du skall handla något passa på att bidra till detta viktiga projekt. Välj röda produkter.

Hela konfigurationen:
XPS M1330 (PRODUCT) WHITE (N09R3302) Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache), Äkta Windows Vista® Home Premium SP1(Product White) - svenska


Base Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Minne 3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x1024+1x2048]
Tangentbord Inbyggt tangentbord med låg vikt - svenskt/finskt (QWERTY)
Grafikkort 128 MB nVidia® GeForce® 8 400M GS
Hårddisk 320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Operativsystem Äkta Windows Vista® Home Premium SP1(Product White) - svenska
Modem Inget modem
Optisk enhet Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Trådlös anslutning Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors
Leveransdokument Svensk dokumentation med europeisk strömsladd
Gedis Bundle Reference N09R3302
Microsoft-programvara Microsoft® Works 9.0/ Svenska - (Microsoft® Word ingår inte)
Standardsupport 1 års XPS Premium Warranty Support ¿ prioriterad telefonsupport och support på plats
Supporttjänster 1 års grundläggande garanti
Säkerhetsprogram Norton™ Internet Security™ 2008 ¿ 3 års skydd ¿ svenska
Strömförsörjning 65 W nätadapter
Bluetooth Dell™ TrueMobile 355 inbyggd Bluetooth-modul - Europa
Orderinformation Inspiron-beställning - Sverige
Primärt batteri Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)
Bärväskor Ingen bärväska
Biometric Identification Fingeravtrycksläsare Biometric för XPS M1330 (PRODUCT) WHITE
Media för system Resurs-DVD - (diagnostik och drivrutiner)
Färgval Crimson White XPS M1330 (PRODUCT) WHITE och kamera med 0,3 mp för Black-LED-skärm
Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport
Dells internetorder Dells internetorder
LCD-skärm Tunn, lätt 13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1280x800) Black-LED-skärm (300 nitar) m. TrueLife™


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

olu sa...

4Gb minne och 64 bit vista är bättre(tm), varför tog du inte det. Är du kanske rädd för nymodigheter.

Béatrice Karjalainen sa...

Därför att 64 bit Vista inte fanns som val men det kan jag ordna senare via en MSDN-licens (om vi nu har rätt sorts här på jobbet). 4GB minne gick dock att välja men som sagt inte OS:et som matchar.

olu sa...

Ok, jag tycker det fungerar bra med 64-bit vista numera om man köper en dator där det är förinstalleat. Det innebär att leverantören har fått det att fungera

Jag har en bärbar Toshiba och en Stationär som jag kör det på. Inga större problem till och med de spel jag har provat har fungerat. (CS, BF2142)

Béatrice Karjalainen sa...

Med tanke på vad jag använder datorn till i första hand så behövs egentligen inte så mycket alls. Spelar aldrig några spel utan surfar, läser mail, skriver blogg, redigerar bilder och chattar. Mycket mer än så blir det inte.