25 december 2009

Vem kom på att man skall ha endast shuffle på en MP3-spelare?

Jag måste varit ouppmärksam eller så stod det inte uttryckligen på förpackningen att spelaren som jag köpte till Herman i julklapp är endast shuffle. I produktbladet på webben står det "MP3 and WMA player with automatic shuffle", kanske stod det på förpackningen också men jag antog nog i så fall att det var avslagbart eller missade det helt. I manualen står det
Press |<< >>| key to play in sequence (playing sequence means: first copy first play, later copy later play); no press ||<< >>|  key is to play in random, when play in random, it may repat to play the same song.
Det finns ingen ||<< >>|-knapp det finns en |<<- och en >>|-knapp och det hjälper inte att trycka in dem samtidigt. Det finns inte heller något sätt att veta på vilket spår man är (display saknas, det borde gett mig en hint om shuffle). Det enda som går att göra är att hoppa mellan låtarna i ordning inte att spela dem i ordning som meningen i manualen antyder.

Suck det blir till att försöka bli av med den och köpa Herman en ny (som tur var kostade den inte så många kronor) för det var ju till ljudböcker han ville han en MP3-spelare. Givetvis kastade Herman bort förpackningen på sin födelsedag och jag han åka iväg med återvinningsgrejerna. Ingen som behöver en shufflespelare att ha i joggingspåret efter nyår?

Inga kommentarer: