Slöbläddrade i januarinumret av Femina som en på jobbet hade tagit med sig.
Hajade till vid en rubrik “Alla vill ha en SAAB” detta dagen efter att nyheterna rapporterat att SAAB sålde hälften så många bilar som beräknat i fjol. Tyckte bilderna till var lite märkliga inte en bil i sikte.
Eftersom jag bara bläddrade lite förstrött i tidningen i väntan på att mitt te skulle bli klart orkade jag inte läsa texten utan bläddrade snabbt förbi nästa uppslag med själva artikeln. Där möttes jag av denna annons:
Var tvungen att bläddra tillbaka, jo det stod Alla vill ha en SAAB först och sen kommer Volvo och säger att de inte kunnat säga det bättre själv. En slöbläddrare som mig som bara läser rubriker blev ju aningen förvånad till och med Volvo anser att alla vill ha en SAAB?
Valde Femina att lägga den annonsen där för att väcka uppmärksamhet kring antingen sin artikel eller annonsen eller tänkte ingen? I mitt huvud blev det ju helt knas.
Ps Saab är en kläddesigner.
1 kommentar:
Hahaha, det där var ju obetalt roligt (för SAAB) och ganska snopet för Volvo.
Skicka en kommentar