20 juni 2011

Tankar under 1 mil i regnet

Tog en milspromenad medan Vincent tränade fotboll. Himlen öppnade sig och regnet vräkte ner och där gick jag i jeans och en jacka som uppenbarligen inte alls var vattentät. Blev blöt ända ner till underkläderna. Ljudboken jag strömmade till mobilen valde att lägga av pga dålig täckning så där gick jag utlämnad till mina egna tankar (ville inte ta upp mobilen när regnet vräkte ner). Vad börjar Bea då fundera på, jo att det vore roligt att åter bli Lotta. Gick TGU 1996 och skulle utbilda mig till stridsledningslotta för flyget men det blev en jävla massa strul med utbildningen och tillslut kom det barn och annat i vägen så jag gav upp de planerna. Men igår på flyguppvisningen med en massa folk i grönt kom den där drömmen tillbaka, av någon underlig anledning dras jag till en militär karriär (men då inom frivilligorganisationerna).

Surfade in på Lottorna idag och kikade och insåg att jag missat anmälningstiden för den tjänstegren jag en gång i tiden ville gå med 2 veckor. Varför kan inte turen vara på min sida ibland? Kikade runt bland de andra utbildningarna och fick syn på Underättelse som också verkar intressant, då måste man först gå Ledningsstöd. Så frågan är om jag skall vänta ett år och hoppas att det går en Luftstridskurs då (om de inte kör dem vartannat år som tidigare eller om jag skall satsa på annan gren alt strunta i det helt. En nackdel är Bodens Lottakår som jag aldrig kände mig hemma i och när man ser programpunkter som "Välkomna på medlemsmöte tisdag den 18 januari 2011 i Frivillighuset, Boden, klockan 18,30. Vi diskuterar medlemsavgifter, deltagande under Jokkmokksmarknad samt smink- och smyckevisning."så minns jag varför. Det var alltid väldigt lite info om det som man gör som Lotta, utbildningar och sådant utan mer fika, pyssel odl. Om man väljer att gå med i en militär frivilligorganisation är väl inte träffar med smink- och smyckesvisning det första man tänker på.  Så jag vet inte vad jag vill egentligen. För att bara gå utbildning utan att ha en kår i närheten känns ju lite meningslöst egentligen.

Inga kommentarer: