03 juni 2012

Halt i träningen och skobekymmer

Haft ont i knät (inte det som var trasigt förr) i 2 veckor nu men idag kändes det bättre. Har inte låst sig på hela dagen. Tänkte springa men då började det spöregna ute och jag har en hel del jobb att göra så jag valde ställa in löpningen. Något annat är oxå lite knas i kroppen. Tror mina blodvärden är i botten eller så är jag bara helt utarbetad. Ingen ork till något alls egentligen. Hoppas kunna få en tid på VC snart, de tar tydligen inte emot bokningar till labbet längre och att sitta i drop-inkön flera timmar känns extremt stressande när jag ligger efter i lite jobb och skall vara ledig 2 dagar nästnästa vecka. Annars får jag vänta till den 10:e då vi har hälsokontroll på jobbet, då tar de nog ett Hb-värde. Men det blir lite sent om jag skall hinna få sprutor innan Lapland Ultra om värdena är kassa.

På tal om Lapland ultra har jag ett stort problem, min plan är ju att försöka springa lite av de 10 milen i år (om nu kroppen orkar) men jag vet inte vilka skor jag skall ta. Mina älskade Speedcross 2 är ju helt underbara att gå i, tagit mig igenom flera långa lopp men när jag provade att springa i dem här hemma fick jag direkt en stor blåsa på stortåknölen. Mina älskade Nike Free som fötterna bara älskar att springa i kommer jag ju inte klara av 10 mil i med tanke på hur trampdynorna kändes efter 3 mil. Mina Adidas är tunga, gillar dem inte får inget bra löpsteg i dem. har dock knappt gått en meter i dem och ingen aning om hur fötterna reagerar på promenad ett par mil eller så i dem. Så vad sjutton skall jag ta, skall jag försöka hitta mig ett par andra skor, några lätta men med lite mellansula eller ta 2 par skor. Springa i mina Free så länge det bara går och sen byta till mina Sc2 längst vägen när jag skall gå. Men då måste jag lista ut var det bytet lämpligast skall ske eftersom jag inte kommer ha egen följebil (tänk vilken lyx det skulle vara). Det är inte långt kvar nu och jag börjar få lite panik.

Nu tillbaka till jobbandet, kanske blir jag klar i någorlunda tid så jag kan ta en promenad i alla fall. det funkar bättre i hällregnet.

Inga kommentarer: