27 juni 2012

Ingen fraktur men dåligt Hb-värde och bortblåst kondition

Gjorde hälsokontroll i dag. Ingen munter sak. Hb-värde på 96. Skulle gått till VC för 3 veckor sedan (då jag vände i dörren pga timmar med kö). Då hade jag hunnit få sprutor innan Lapland ultra. Mitt konditionsvärde var extremt sämre än i fjol. Men det är inte så konstigt. Ifjol körde jag #365mil hårt vilket gav kondition och fick järnsprutor innan hälsokontrollen. I år väldigt lite träning och sista 3-4 veckorna typ nada plus dåligt Hb.

Blir spännande att se vad kroppen orkar på fredag/lördag. Det blir en lite större utmaning än vanligt helt enkelt. Drömmen är ju att klara 15 timmar men just nu reviderad till att ta mig runt. Men min lilla tidlapp om var jag bör vara när skall med. Eget inlägg om det senare.

Nu lättad över att jag "bara har ont i foten".

Ps. Häromdagen var jag och kollade upp det andra jag skrev om oxå. Inget fel där heller. Bra besked.

Inga kommentarer: