29 januari 2013

74 Fotograf - #365foton (20/365) #007 #blogg100

Min vän Anders fick stå som modell till temat fotograf när vi var i fjällen och fotade. Anders är hobbyfotograf och otroligt duktig. Tyvärr är han lite så där hemlig med sina foton så jag får inte länka till dem men jag har fått lov att låna några bilder för att visa upp. Anders och jag är inte alltid överens om det estetiska men ofta komponerar vi bilderna ganska lika och han är tålmodig som få när teflonhjärnan Bea frågar samma sak om och om igen om kamerainställningar. Men hans svar fastnar så småning om och helgen i Abisko var en sådan där aha-upplevelse för mig. Att tvingas ställa in allt manuellt gjorde att det klickade i hjärnan, tack till live-view i kameran säger jag bara. Jag hoppas få göra fler fototurer med Anders. Sen att det är en utmaning för (den lite för) pratglada Bea att knata i fjällen tillsammans med en man som lever upp till myten av tystlåtna Norrlänningar är en annan sak men jag behöver sådan träning oxå :-)

Bilden ligger även tillsammans med övriga bilder från Abiskoturen.

Info om bilden:
Date:1/20/13 9:15 AM
Dimensions:4912 x 3264 pixels
File Name:74 Fotograf.jpg
File Size:8.31M
Camera:NEX-5N
Exposure:0.25 sec (1/4)
Aperture:f/4.5
Focal Length:18 mm
ISO Speed:100
Exposure Bias:-
Flash Used:No
Location:68.355644768927,18.785706101162


Nyfiken på Anders bild han tog så blev den så här:
Foto: Anders Torger


Inga kommentarer: