16 september 2007

Musikval

Nu har jag äntligen valt låtar till Musiksnacksträffen 6:e oktober. 5 låtar som givits ut någon gång under 80-talet och 3 valfria låtar utan restriktioner.

Efter många om och med valde jag dessa:
Depeche Mode - Strangelove


Nitzer Ebb - Let Your Body Learn


Soft Cell - Tainted Love


Front 242 - Headhunter


The Sisters of Mercy - First And Last And Always


Som bonus blev det:
Najwa Karam - Aashiga (musikklipp finns här)

Shakespears Sister - Stay


Nitzer Ebb - Family Man


Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Rolf sa...

Stay är väl ändå nittiotal? Typ 92 eller så.

Depeche, Sisters och Front. Japp, det låter som slutet av mitt åttiotal (och tidiga nittio, iofs :-)

Nitzer Ebb och Soft Cell, nja, de går jag inte riktigt igång på.

Béatrice Karjalainen sa...

Stay är 90-tal ja (släpptes precis som du skriver 1992), men bonuslåtarna har ingen restriktioner så det fick bli en av mina favoritlåtar.