18 maj 2010

En liten kvällsutflykt

Idag hade jag paus från allt vad röra på sig heter efter ha nött väldigt många mil på min cykel de senaste dagarna. Men ut i det fina vädret ville jag. Jag tog barnen med mig i bilen och åkte till fågeltornet i Vibbyn (Vibbybanken).

IMG_0373

Vi tittade på svanar som bröstade upp sig mot varandra. Tyvärr så har jag inget bra teleobjektiv men har lyckats zooma in på en av bilderna.

IMG_0374

Barnen var helt lyriska och Vincent sa flera gånger “Åh det är så vackert”. 

IMG_0380

Till och med molnen var roliga att titta på.

iPhone 010

Efter att vi tittat på naturen satte vi oss i det lilla vindskyddet och fikade.

IMG_0382

Barnen hade tagit med sig läsk, jag hade te och vi hade hittat lite vinbärskaka och äppelkaka i frysen. Det var mumsigt men kanske inte det bästa man kan äta strax efter kl 20.

iPhone 012

Det satt en liten skylt på vindskyddet. Tänk att landhöjningen gått så fort på drygt 100 år är det nu en stor äng där det varit kajplats. Se karta.

IMG_0383

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Erica sa...

Jag är en sån där som älskar utflykter och picknick i synnerhet. Så mysigt att se dina fina bilder och få ta del av en natur spm skiljer sig från den jag har här. Ha en bra dag!