01 januari 2011

365mil en gång till

År 2010 blev mina 365mil bara 290,79 mil. Eller bara och bara det känns rätt ok men att inte nå ett uppsatt mål är ju alltid tråkigt.

Mina blodvärden gjorde 2 större dippar med medicinering och en dunderförkylning i slutet på året satte definitivt stopp för allt vad röra på sig hette och när den var över var det dundermegakallt och jag blev helt enkelt lat. Gick inte att hålla upp peppen för mig själv när jag behövde göra 2 mil om dagen i över en månad.

Så här såg det ut 2010:

image

Men i år gör jag ett nytt försök, den här gången börjar jag inte med 5 mil back (i fjol startade jag ju den 6:e januari när jag fick den här knäppa idén).

Idag har jag i alla fall gjort det som behövdes för dagen, först 7 km skidåkning med Vincent och sen 5 km promenad. Om vädret tillåter i morgon skall jag ta mig antingen en lång skidtur eller en långpromenad.

Jag har rensat grafen här till höger och hoppas på att det röda strecket skall hålla sig jämt med det blå hela året ut den här gången.

2 kommentarer:

Mysla sa...

Weee! Jag har hakat på, med min egna variant! :)

Béatrice Karjalainen sa...

Härligt Mysla! Lycka till.