20 mars 2011

Övning ger färdighet

Idag och igår övade både jag och Vincent på att åka nerför backar utanför spåren. Idag när Vincent var på skidskola passade jag på att saxa mig upp för berget på baksidan och kom ut vid toppen på slalombacken. Jag vände och och svischade nerför. Och bang bom ramlade, kravlade mig upp, gick uppåt en bit och gjorde ett nytt försök. Så gjorde jag varje gång jag hade kraschat för att verkligen öva på att ta svängar i branta backar.

Lagom omtumlad kom jag tillslut ner för att möta upp Vincent som sen övade lite extra i den branta bron på Pagla vilket ni kan se på filmen nedan. Om jag hade hamnat i spåret med ena foten som han gör mot slutet hade jag ramlat, han lyfter bara ur foten och får det att se så lätt ut. Fusk!




Gissa om vi är trötta efter 2 dagars skidåkning.

Inga kommentarer: